Outlook + Evolution/KMail/???

I mitt (livslånga?) projekt att få min flickvän att överge Windows (utan att något går snett, vilket är ett ganska rejält bivillkor!) behöver jag lite hjälp.

Min plan är att låta bli att röra hennes dator öht, utan bara ge henne en floppy som i princip gör datorn till en disklös arbetsstation som monterar filsystem från en annan dator. (Som står i garderoben!) Detta ska bli en tillvänjningsperiod.

I samband med det har jag ett problem som jag inte kommer på någon bra lösning på; hennes mail. Hon poppar sin mail från en vanlig popserver, till Outlook. Outlook sparar då naturligtvis mailen i sitt eget interna format, vad det nu heter.

I den linuxinstallation som jag ska göra vill jag att hon ska kunna läsa/poppa/skicka mail under Evolution. Men när hon sedan bootar till Windows igen så ska allting se ut som om hon gjorde allting under Windows.

Gör jag mig förstådd? Mailhanteringen ska alltså vara helt transparent oavsett plattform.

Alla tips, länkar, glada tillrop och annat välkomnas.

/Fredrik Persson