Re: Kan inte få igång X med NVidia-glx

On 12/10/02 13:19, Örjan Persson wrote:
> hej!
>
> jag lyckas inte få igång X med nvidia's drivrutiner,
> det som händer när jag startar X är att skärmen blir
> helt svart och jag får en liten ruta längst upp till
> vänster i grå ton och en liten grön prick som blinkar.
> sen låser sig hela datorn. :(
>
> det som är jobbigast är att jag inte hittar något
> som verkar vara fel. i XFree86.0.log kan jag inte
> hitta något som verkar fel heller.
>
> http://fobie.net/~orange/XFree86.0.log
> http://fobie.net/~orange/XF86Config-4

Det kan vara den gamla hederliga Nvidia AGP-buggen som spökar, testa
att byta ut

Section "Device"
	Identifier	"NVidia GeForce3 Ti 200"
	Driver		"nvidia"
EndSection

mot

Section "Device"
	Identifier	"NVidia GeForce3 Ti 200"
	Driver		"nvidia"
	Option          "NvAgp"         "0"
EndSection

Och se om det hjälper. I så fall handlar det om det sorgliga faktum att NVidias kort inte leker snällt med AGP under linux.

Annars finns det mycket intressant läsning i kategorin Linux på Nvidias forum ( http://www.nvnews.net/vbulletin/ )

/Karl Åström