Re: Postfix .....

tis 2002-12-03 klockan 10.32 skrev John Wall:
> Hej.
>
> Jag har en mailserver som kör postfix som smtp. Jag är admin på en
> reklam firma som inte fattar att man ska skicka stora filer via FTP.
> Alla våra kunder mailar och tar emot stora mail osv ... Mitt problem är
> att sen jag började köra postfix som smtp så studsar stora mail
> helatiden. Om en klient skickar ett mail på c:a 15MB så kommer det fram
> till mottagaren, men det verkar som postfix inte får någon bekräftelse
> på att mottageren har fått sitt mail utan skickar om mailet igen. Så
> [...]

För att förstå vart problemet ligger så kan det vara bra om du kollar
upp vad maillogarna på ditt postfix system tycker om 15MB's brevet. Jag
tror snarare att det är mottagerens system som gör fel (i alla fall
låter det som så på din beskrivning).

Mvh Mikael
--
Email: mikan@mikan.net		mobile: +46 70 740 1585
PGP: 1024D/20E93E8E 76F9 E895 1073 12B8 A281  8144 5A1E 4BDD 20E9 3E8E