Problem med Apache

Jag har idag använt Debian (sid) i fyra dagar, så sucka inte alltför
tungt om jag har missat något alldeles för uppenbart. ;-)

Vid installation, och därefter konfiguration (apacheconfig), av apache:
installation den sedvanliga vägen medelst "apt-get install apache":
får jag felmeddelandet:
--
Restart Apache now? [Y/n]
/usr/sbin/apache: error while loading shared libraries: libdb.so.2:

Vidare kanske borde tilläggas att jag var tvungen att installera om
Debian nyligen, på grund av ett misstag som resulterade i borttagning av
kerneln samt, som sagt, ominstallation, men _innan_ jag installerade om
allt sista gången fungerade Apache föredömligt!

Tack på förhand, MVH;
Malte Obbel Forsberg -- http://unix.se -- malte@unix.se
--
vs lbh pna ernq guvf, lbh'er n trrx.