Re: Nån utvecklare här... Designfels-exempel

On Tue, Aug 06, 2002 at 11:04:28AM +0200, Anders Arnholm wrote:
> Min personliga kritik mot Debian ligger i en efftekt av just det solm nu
> sker igen. Man börjar med att bestämma vad som skall bytas ut till näste
> version. Inte koller om man kan klatra det i rimlig tid. Vist kan
> boot-flöoppies behövas bytas ut, men om det blir i 3.1, 3.2, 4.9 är inte
> veäntligt, det är bättre att få ut nästa versionm i tid. Anars byter
> alla till developent under testing fasen och testing tar mer och mer tid
> alla byter version och släppet blir ännu mer försenat, nästa Debian kan
> utan problem vara klar till jul. (men om det är nya boot floppies, nya
> [...]

Tar du pa dig ansvaret? Nuvarande maintainers har aviserat att woody
skall bli sista med boot-floppies. 11 arkitekturer (om inte fler)
skall stodjas ocksa.

Debian ar inget foretag som kan anstalla nagon nar det ar slut pa
frivilliga.

Personligen tycker jag det ar battre att du lagger din tid pa d-i
istallet. De lar ocksa behova en del hjalp.