Re: /dev/dsp saknas (mplayer/KDE)

On 27 Jul 2002 17:26:35 +0200 Robert Lindgren <robert@orcafat.com> wrote:

> # artsdsp mplayer
>
> du kör säkert artsd med kde, så låser /dev/dsp.
>
> /Robert

Jag skulle inte rekomendera det, då "mplayer -ao sdl:arts filnamn" antagligen fungerar mycket bättre.

Men faktum är att det verkar vara som att enheten faktist inte finns, inte att den blockeras av arts.
Hade så varit fallet hade mplayer antagligen sagt:

Can't open audio device /dev/dsp: Device or resource busy  -> no sound
couldn't open/init audio device -> NOSOUND
Audio: no sound!!!

  mattias östergren  | /"\
   compsci student   | \ /  ASCII Ribbon Campaign
    gävle, sweden    |  X     No HTML in e-mail
 http://spikboll.net | / \