Re: Läsa fil -> köra program.

On Wed, 24 Jul 2002, Peter Karlsson wrote:

> Du har redan fått svar, men för framtida frågor rekommenderar jag att
> du läser hjälpen. Svaret på din fråga står på den sida du får upp när
> du ber om hjälp (Ctrl-G) om signaturfilsinställningen...

Först försökte jag som sagt lösa problemet själv då jag antog att ingen
löst det innan (korkat antagande, jag vet). Sedan följde jag rådet om att
leta reda på FAQ:n. Jag hittade den på webben mha google.
Nu läser jag ditt tips om att infon fanns rakt framför näsan på mig.

Nästa gång ska jag fokusera blicken lite närmare :).

> Se upp med e-postfilter, bara. Det där är en vanlig spammarteknik
> (eftersom det kan användas för att bekräfta vilka e-postadresser som är
> aktiva), så URLer med serienummer brukar kunna plockas upp i
> spamfilter.

Jaha.. Justja. Fan. Där sprack nog min balla ide :(.

> Nu förstår jag inte alls vad det är du försöker göra?

Jo, om en hackare.. flåt; crackare, skulle cracka sig in i min burk så
skulle jag förmodligen inte upptäcka det då jag inser mina begränsningar
vad gäller kunskaper inom datorsäkerhet. Det jag menade med ovan var att
det vore en kul grej att "boobytrappa" en fil en crackare förmodligen
skulle försöka läsa.
Om vi utgår ifrån att han skulle lyckas cracka root på min burk och sedan
ssh:a in i den för att leka, så skulle jag få ett mail ifall han skulle
läsa mitt kärleksbrev till T'Pol :).

--
Regards,

Tommy - http://www.geocities.com/todu5811/autosignature?3