Re: USB mus i XFree86 4.1

On Tue, Jul 23, 2002 at 10:12:11PM +0100, Emil H wrote:
> Re: xserver-svga är inte 4.1, det är 3.3.6. Använd xserver-xfree86 istället.
> Jag provade först med ovanstående men det ville inte
> funka med mitt MSI GeForce2 Ti kort. Därav 'svga'.
> Vet nån om det skall funka med 'xfree86'?

Jodå, om du kör testing finns det dessutom lämpliga paket tillgängliga.
De heter nvidia-glx-src och nvidia-kernel-src. De är av allt jag kan
döma senaste versionen av nVidias drivrutiner (v2880).

Förutsättninger är dock att du kör XFree86 v4.x.x

> Kör jag verkligen 3.3.6? Det enda paket jag installerat är från testing, nyligen.

Jodå, det kan du faktiskt göra, v3 finns med för de som vill ha det.
Kolla vad 'X -version' ger för något.

> Re:     <http://linux-sxs.org/usbmouse.html>
> Tack, den var bra!

För övrigt sätter debconf-scriptet för xserver-xfree86 (eller vilket
paket de nu är som konfar upp servern) stöd för USB-mus som standard.
Det pekar på enheten /dev/input/mice , som iaf finns med om man kör
devfs och hotplug ...

mvh
| Johan Björklund <the@whero.net> http://whero.net/         |
|  PGP = 813B 014F C0FA B56C FA70  31DC 1C11 3A20 B02B C881 |