Re: procmail och Maildir

> procmail: Terminating prematurely whilst waiting for lockfile "Debianlists/.lock"

Hmm..  Den väntar på en låsfil.  Med maildir behövs inga låsfiler, så av någon anledning inser inte procmail att du vill använda maildir.

> .procmailrc för Maildir (fungerar ej, enbart '/' är skillnaden):
> --8<--
> MAILDIR=$HOME/Mail

Här har jag en / i slutet av raden.  Tror det krävs för att
procmail ska använda maildir.

Jag har även en rad "DEFAULT=$HOME/Mail/" för att ofiltrerad mail ska hamna i maildirformat i $HOME/Mail/ istället för att ligga kvar i /var/mail/$USER

	/Emil