Re: Mozilla mail in men inte ut...

On Mon, 15 Jul 2002, =?iso-8859-1?B?RW1pbCBI5Gdlcmx1bmQ= ?= wrote:

> Jag kör woody (testing).

Det var en bra början

> Vilka paket?
> nis, nfs, samba, apache, tomcat, X, kde.
> Nöjd?

Nej, jag tänkte mer på om du laddat ner en nightly-build från
mozilla.org eller om du använder de mozilla-paketen som finns I
debian woody. Jag vet att man måste installera ett separat paket
för att mozilla ska kunna använda SSL och TLS-kryptering. Använder
smtp-servern TLS så måste du då hämta det.

> När man väl skall skicka så står den och funderar länge...

 ... och sedan säger den vadå?

Låt mozilla "timeouta" själv utan att du avbryter. Du bör då få
ett felmeddelande, till exempel att värden inte finns
(dns-problem) eller att den inte svarar (servern nere) eller
kanske att den inte kunde identifiera sig (fel user/pass). Hur som
helst så är det svårt att veta vad felet är utan att mozilla gett
dig ett felmeddelande. Och ännu svårare för oss här på listan utan
att du skickar felmeddelandet till oss. =)

En första gissning är att du har problem med dns, eftersom det
enligt uppgift fungerar med mozilla i windows. Men det är bara en
gissning.

> Skall man speca nån speciell "authentication" eller krypeting på
> lösenordet till smtp-kontot?

Hur långt är ett snöre? Fråga din smtp-leverantör, det beror på
hur de har konfigurerat sin smtp-server.

Förresten skulle det vara fint om du kunde ställa in din epostklient
att radbryta någonstans mellan 65 och 75 tecken. Tack på förhand.

--
Fredrik Jonson
pt97fjo@student.bth.se