Re: ljudinspelningsprogram för debian/linux

On Fri, 12 Jul 2002 [11:56],
    Karolina Lindqvist (pgd-karolinali@algonet.se) wrote:

> Så kommer återigen det eviga sökandet för ett program.
>
> Jag skulle vilja ha ett program så att jag kan spela musik med mig själv. Dvs.
> spela in ett spår, sedan spela in ett annat, osv., så att jag får en hel
> ensemble bara med mig själv. Jag skulle alltså behöva ett typ multi-track
> bandspelarprogram. Gärna för KDE. Är det någon som känner till något sådant?

grecord "GNOME Sound recorder"
    <http://w1.462.telia.com/~u46703521/>

KSoundrecord "Frontend record wavfiles and mp3-encoding"
    <http://www.imn.htwk-leipzig.de/~mzander//KDE/ksoundrecord/eng/index.html>

En liten längre lista hittar du här:
    <http://www.bright.net/~dlphilp/linuxsound/players.html>

/d

--
... david röhr              |      o_
.. unix systems consultant  | o/  /\   SCNA, SCSA