Filtrera en mbox-fil

Hejsan,

jag är lite lat och orkar inte riktigt leta reda på svaret på nätet ...
Jag hoppas ni har lite översende med det ;)

När jag nu var på semester ett par veckor stängde jag av min mailserver,
som står i garderoben, för jag ville inte ha maskiner igång när jag inte
var hemma. För att inte alla mail skulle stutsa pekade jag om mailen
till en annan server.

Nu är det så att jag har en mbox-fil från servern som jag vill processa
och filterar ut i mina vanliga lokala foldrar på mailservern. Procmail
är det jag använder i vanliga fall ... Och det är cirka 400 mail att
processa, så jag skulle vara glad om procmail kunde göra grovjobbet åt
mej på bara den spool-filen.

Någon som har några bra tips.

IMAP/POP finns ej tillgänligt. Allt skall ske lokalt på burken.

mvh
| Johan Björklund <the@whero.net> http://whero.net/         |
|  PGP = 813B 014F C0FA B56C FA70  31DC 1C11 3A20 B02B C881 |