Re: SSH mellan flera maskiner

On Mon, Apr 08, 2002 at 12:51:33PM +0100, Sebastian Bruhn wrote:
> Är du 100% säker på att filen /home/johan/.ssh/id_dsa
> inte finns, för den hittar uppenbarligen filen och använder den.

Ja, det är det som är det underliga. Ingen av maskinerna har några
privata SSH-nycklar lagrade. Det enda i nyckelväg som är identiskt
mellan maskinerna är vilka publika ssh-nycklar som får logga in på mitt
konto.

På de berörda maskinerna ger en "ls .ssh" följande filer:
	authorized_keys
	known_hosts

Den enda maskinen i mitt nätverk som beter sig som jag vill är en burk
som kör Solaris ... från den använder jag SSH-nycklar för att logga in
och det är bland annat den publika nyckeln från den maskien som finns på
mina debianburkar.

Jag upptäckte problemet när jag hade installeradt en ny maskin och
skulle kopiera lite filer från en annan maskin i nätverket. Jag använder
nästan alltid SSH för att kopiera små filer internt på nätverket.

mvh
--
| Johan "whero" Björklund | aka Perrin Aybara @ Forodrim |
| PGP: 813B 014F C0FA B56C FA70 31DC 1C11 3A20 B02B C881 |