Re: CD av installerade paket

On Fri, Mar 29, 2002 at 03:21:06PM +0100, Johan Bergström wrote:

> Kör kommandot dpkg -l så ser du vilka packet som finns installerade. Sen
> är det bara börja ladda ner från nån lämlig ftpserver och bränna ut dom.

Ännu bättre...

dpkg --get-selections [pattern...]
    Get list of package selections, and write it to
    stdout.

dpkg --set-selections
    Set package selections using
    file read from stdin.

Nåt i stil med
dpkg --get-selections | cut -f 1 | xargs apt-get -d install

Sen kan du ju bara bränna ut /var/cache/apt/archives.

Annars finns det massa verktyg för att bygga partial mirrors...
debmirror - Debian partial mirror script, with ftp and package
            pool support
debpartial - Debian Packages/Sources file partition tool

--
Peter Mathiasson                   | GPG Fingerprint:
E-Mail: peter(at)mathiasson(dot)nu |  A9A7 F8F6 9821 F415 B066