Re: Mail-inställningar

* Quoting Pelle Nilsson <pellenilsson@fastmail.fm> [27 Mar-02 23:23]:

> Jag visste inte att den headern fanns, men nu när jag tittar i min
> .muttrc (kopierad från /etc/Muttrc) upptäcker jag att "date" står med
> på ignore-raden, dvs den visas inte i Mutts standardinställningar av
> någon (i min mening) märklig anledning.

Jag har det också...

/etc/Muttrc:

ignore date delivered-to precedence errors-to in-reply-to user-agent

verkligen märkligt att date ignoreras som standard.
Tur att herr Guckes[1] tänkt på detta åt mig :)

~/.muttrc:

## Ignore everything but the really important lines:
   ignore *
# The most important lines:
unignore from: date: subject: to: cc: reply-to:

/Stefan

[1] http://www.math.fu-berlin.de/~guckes/mutt/setup.html
    Se även http://www.math.fu-berlin.de/~guckes/mutt/
    mutt-älskarnas mecka! :)