Re: hej adsl instellningar i debian installatjon

måndagen den 18 mars 2002 11.08 skrev Niklas:

> Sen kan du med kolla efter dhcp-client för paketen som finns på Debians
> hemsida. Det är i alla fall dom paket och det jag har använt på dom
> telia burkarna jag testat att slänga upp...och det funkar fint. Eftersom
> att i installen kommer du inte åt en dhcp som standard eller ett
> statiskt ip heller du är inte uppkopplad mot dom eller ja inloggad så du
> kan inte komma åt det.
>
> Ska du köra Gateway på det så kan du köra med ipmasq som funkar fint med
> dom paket och sånt som jag har använt. Så vid installation tror jag inte
> [...]

Jag kommer snart att begåvas med telenordia ADSL. Är det någon som vet hur
man får det att fungera på linux?

Ett annat problem är att jag har ett nätverkskort i min dator, som jag
använder för vissa saker ibland. Måste jag skaffa mig ett nätverkskort till
nu? Eller går det att sätta en hub och bara sätta ADSL-modemet på en av
portarna?
Ett nätverkskort till är väl ok, men jag har extrem slot-brist och vill
hellre använda den slotten till något annat än att fylla upp alla slottar med
nätverkskort.

-- Karolina