Re: Hurra nu fungerar SEB's internettjänst bra under Linux

Thomas Lundqvist <thomasl@ce.chalmers.se> writes:

[...]
> kan vara ganska lätt att snappa upp en 4-siffrig kod. Hon
> förklarade snällt att då är ju kunden slarvig. En kund har själv
> det fulla ansvaret för att hålla koden hemlig...

Bankerna har alltid försökt gömma sig bakom det argumentet - och
kommer alltid att försöka. Jag läste i GP för ett tag sedan att ha
bankomatkortet i plånboken i en innerficka kunde betraktas som
oaktsamt... (Framgick inte om fickan var tvuungen att vara låst med
dragkedja eller ej.) Poängen är i vart fall att de vill lasta över
allt ansvar på dig som kund och alla vinster på sig själva.

Ingen skall vara överraskad av det svaret.

/Jonas, som undviket Skandiabanken av just det skälet som du anger.
--
(          www.dtek.chalmers.se/~d4jonas/         !     Wei Wu Wei     )
(        Meaning of U2 Lyrics, Roleplaying        !  To Do Without Do  )