ljud i sdl

Hejhej

Jag har kört woody, för närvarande kernel 2.4.17 i snart ett år på en lite strulig bärbar från Best. Nu är det som så att jag får kosntiga fel med ljudet i sdl-länkade program. Det fungerar nämligen inte alls, kollar man i loggarna så står det ibland "sound muted". Ljudet körs genom modulen trident (för sis 7018) som finns i kernel-source(.deb) paketet, en modifierad OSS-drivis.

Både esound och arts funkar fint, gom har jag kört och lagt till mig själv till användarlistan. Men sdl-lankade och andra program, tex. Return to Castle Wolfenstein (också sdl-länkat tror jag) är tysta som i graven. sdlversionen är libsdl1.2debian är 1.2.2-3.4, och jag har kört både libsdl1.2debian-oss, -esd, -art och -all. Nån annan som stött på liknande problem?

Tackar på förhand för alla ev. svar.

--
| Max Koszela max.koszela.4377@student.uu.se |