Vart ligger ipchainsconfigs?

Hej!

Sitter och ska sätta upp en liten brandvägg på en debianburk. Har
kollat runt och de flesta HOW-TO's tar upp redhats akitektur för att
få startat upp t ex ipchains. Jag vill ju givetvis ha kvar
inställningarna vid omstart osv. Inser att detta kanske ligger på
Newbie-nivå, men skam den som ger sig... =)

Speciellt kanske debianspecifikt material om ämnet i fråga.

Har kollat runt lite, men hittar inte vart scripten initialiseras, har
för mig att de ligger i /etc/rc2.d/ katalogen men hittar inget.

Tips råd och dåd uppskattas oerhört... =)

TIA

--
///Magnus

/   Magnus Alexandersson     |    Debian Woody     \
\ http://k509.smalands.lu.se | http://www.sslug.dk /