SV: DSELECT

> Hejsan.

Hej!

> När jag ska installera ett till program med dselect
> och går in o markerar det, väljer att installera
> så kommer det upp en lista på _massor_ av andra program
> också... Men de vill jag ju inte installera... Antagligen
> har jag råkat trycka fel någon gång. Men hur nollställer
> jag listan på program-som-jag-vill-installera?

Vill du bara instalera ett enskillt program, så är det enklare att använda
'apt-get'. För att t.ex instalera webläsaren Lynx, skriver man bara:

apt-get install lynx (första gången kan du skriva: apt-get -s install
<programnamn>, för att se hur det fungerar).

Läs mer om detta i /doc/install/install, på din Debian CD.

Vi höss..

/Rolf