RE: Sparc 5 & Debian

> Själv har jag försökt mig på med en SS4'a, med seriel anslutning till en
> annan PC, fick ju ialf upp lite text, men kunde aldrig skriva nått så jag
> gav upp. Den ville inte ta några kommandon, antagligen ingen dålig idé att
> försöka skrapa ihop en skärm/tangentbord. :)

Om du åtminstone kan låna ett tangentbord och skärm (eller vga-adapter)
tillfälligt så kan du ställa om i nvram till följande:

output-device=ttya
input-device=ttya
ttya-mode=9600,8,n,1,-
ttya-rts-dtr-off=false
ttya-ignore-cd=true

och sen köra med en nollmodem till en annan burk tills du fått fart på
nätverket. Har inte testat själv att köra konsollen över serieporten,
men det ska gå att göra iaf :) Snoka lite på webben om inte annat..

\ David Härdne - david@hardne.net - PGP: cybe.net/pub.asc \