Re: apt-get install <paket>

Rolf Edlund <roed@hem.utfors.se> writes:

> Men om jag vill instalera ett vist program, men inte vet i vilket paket
> det ligger. Hur gör jag enklast isf ?

Det besvarar inte din fråga men jag har funnit att plocka hem
Contents-filen är rätt trevligt. Den listar alla filer och i vilka
paket de finns. Bra om man super sönder en fil och inte vet vart den
hör.

ncftpget ftp://ftp.sunet.se/pub/os/Linux/distributions/debian/dists/unstable/Contents-i386.gz

(Anpassa efter dina behov.)

--
( GnuPG/PGP key @ www.dtek.chalmers.se/~d4jonas/  !     Wei Wu Wei     )
( Meaning of U2 Lyrics, Roleplaying, Emacs/Gnus   !  To Do Without Do  )