Re: pdf-läsare med stöd för kryptering?

On Sat, Jul 22, 2000 at 03:59:31PM +0200, Kent Nyberg wrote:
> Jag har laddat hem ett par pdf filer som jag skulle vilja läsa.
> Det verkar dock inte bättre än att de på något sätt är krypterade:
>
> vovin@saftpiraten:~/texter/$ xpdf Chomsky_Brazil.pdf
> xpdf version 0.90
> Copyright © 1996-1999 Derek B. Noonburg
> Error: PDF file is encrypted and cannot be displayed
> Error: * Decryption support is currently not included in xpdf
> Error: * due to legal restrictions: the U.S.A. still has bogus
> Error: * export controls on cryptography software.
> Error: Couldn't read xref table
>
> -
> [...]

Hej!

Själv använder jag gv (ghostview) tillsammans med Debian paketet
gs-pdfencrypt. Den kombinationen klarar av det mesta, vid något
tillfälle har jag haft problem med någon fil men annars finns
ju alltid Adobe Acrobat som ju tyvärr inte är fri (men väl gratis)

/jp

--
 jens persson         #    If the implementation is hard to explain,
 <jens@persson.cx>    #                it's a bad idea.