Re: joystick

On Fri, 28 Apr 2000, Per Wigren wrote:

> Nån som har fått joysticken att fungera?

Jodå. Både Gravis Gamepad, Gravis Gamepad Pro och numera Gravis Gamepad
Pro för USB. (tidigare 2.2.14, nu 2.3.99)

> # insmod joystick.o
> # insmod joy-gravis.o
> /lib/modules/2.2.14/misc/joy-gravis.o: init_module: Device or resource busy

Det där brukar bero på att joysticken inte är inkopplad ordentligt, eller
liknande. Vad säger kernelloggen?

> Jag har ett Soundblaster AWE64 ljudkort som joysticken sitter i. Jag har även
> skapat /dev-filerna.

Nu vet jag inte hur det funkar med AWE64, men med mitt SB128 så måste man
skicka en parameter till kernelmodulen som säger att joystickporten ska
enablas. Kolla i /usr/src/linux/Documentation