pppd och Telia

Hej!

Är det någon Debiananvändare som har Internetabonemang hos Telia. Jag
bytte till Telia för ett tag sedan, men min pppd (2.3.11) och
leverantörens motsvarande program verkar inte vara överens om
paketformatet. De skickar sina ConfReq-paket utan att notera att motparten
också gör det (loggarna på min maskin visar inte ens att den tagit emot
något LCP-paket. Hur det ser ut på Telias sida är en väl förborgad
hemlighet...) Med hjälp av record-flaggan kan man se allt som skickas och
då syns det att båda sidorna skickar ConfReq-paket mn med litet olika
format.

Kort sagt, är det någon som fått PPP mot Telia att funka och i så fall
hur? :-)

MVH/Peter Nilsson
--