Re: HP870Cxi

Marcus Ahlfors wrote:

> Jag försöker installera min hpdj 870Cxi men lyckas inte alls.
> Jag använder gs-aladdin apsfilter och lprng nyaste versioner. Men
> apsfilterconfig hittar ingen printer driver för 870:an. Varifrån kan jag
> få tag på den drivern eller vad ska jag ta mig till?
> Har printer support i kernel (2.2.13) och har /dev/lpX filerna.

Test följande sida:

	http://www.erdw.ethz.ch/~bonk/hp850/hp850.html

Dessa drivare funkar med 870:an mfl samt (odokumenterat) med 970Cxi (ev
fler)

Du måste själv patcha gs-aladdin och bygga nya binärer. Så var det i
varje
fall i december, då jag senast gjorde detta. Ett tips om du inte vill
mecka
med källkod är att testa gs-aladdin från non-free, det är nämligen så
att
den versionen innehåller en del extra dj-drivare.

--
Johan Björklund <whero@home.se>

 *** Run Linux because you deserves it! ***

Fortune cookie of the mail:
A vivid and creative mind characterizes you.