Re: ssh-agent

On Sat, Feb 12, 2000 at 06:53:13PM +0100, peter karlsson wrote:
> Hur är det egentligen meningen att ssh-agent ska fungera? Jag testade att
> starta med "ssh-agent startx" när jag drog igång X, men jag får ändå ange
> lösenfras för varje uppkoppling jag gör? Som jag förstod det skulle den
> komma ihåg dem mellan uppkopplingarna?

Du måste använda ssh-add för att agenten ska komma ihåg din identitet.
För övrigt kan du få startx att starta ssh-agent själv genom att lägga
"use-ssh-agent" i /etc/X11/Xsession.options.

--
Fredrik Hallenberg                             hallon@lysator.liu.se
http://www.lysator.liu.se/~hallon              hallon@debian.org