Re: Debian & Athlon

On Thu, 28 Oct 1999, Rolf Edlund wrote:

> Ok, SuSE (som jag kör för tillfället) har en patch, för att kunna köras på
> ett K7 system. Därför undrade jag, om Debian har fixat något liknande.

Ok. Jag skulle tro att det räcker bra att uppgradera till kernel 2.2.13
(eller 2.2.14 som ju är på gång snart). Den där patchen är nog ivfsh inte
till för att kunna köras på K7, utan för att fullt kunna dra nytta av alla
funktioner.

(Som en ren parantes (du kan svara på detta privat): vad har du för en
Athlon, och vilket moderkort använder du? Jag funderar själv att köpa en
Athlon, och hade funderat lite på en 550 eller så.)