Re: samba

es sencillo en el archivo /etc/samba/smb.conf
####### Authentication #######

# "security = user" is always a good idea. This will require a Unix
account
# in this server for every user accessing the server. See
# /usr/share/doc/samba-doc/htmldocs/Samba3-HOWTO/ServerType.html
# in the samba-doc package for details.
#   security = user

basta con cambiar user por share (oviamnete tambien descomentarlo)
mas info en man smb.conf