Re: Erro na compilação de ferramenta wireless

Além dos passos básicos descrito abaixo no doc/README.
Acredito que provavelmente você terá que recompilar seu kernel habilitando o Wireless Extension:

Device Drivers
    Network device support
        Wireless LAN (non-hamradio)
->         [*] Wireless LAN drivers (non-hamradio) & Wireless Extensions
            [*]   Wireless Extension API over RtNetlink

$progname/doc/README

"...

. What I need to make it work

 It works only with Linux (sorry for the *BSD :)

 * You need driver for Wireless Card ;-)
 * Curses
 * A terminal with a minimum of 132 columns and 50 rows.
 * A Wi-Fi card :-) (PrismII, Orinoco, Cisco, Atheros card and more)

On Debian you need some packages :
glib-dev
libglib2.0-dev
zlib1g-dev
libncurses-dev
Now the PCAP lib is integrated, I take the libpcap modified for Kismet, it's more simple :-)
... "

Acredito que depois destas alterações você conseguirá utilizar o programa sem problemas..