Re: Gravando CD's

Já usei e achei bom. Pena que minha placa de som é muito ruim (via82cxxx
onboard). Vou tentar montar um micro velhinho (K6-200) e botar uma sound
blaster original (daquelas enormes). Além de melhorar a qualidade dá um
tom ainda mais nostálgico ;)

tjpp:khapetta ~> apt-cache show gramofile
Package: gramofile
Section: sound
Installed-Size: 256
Maintainer: Daniel Kobras <kobras@debian.org>
Architecture: i386
Version: 1.6-3
Depends: fftw2, libc6 (>= 2.2.3-7), libncurses5 (>= 5.2.20010310-1)
Recommends: mctools-lite
Suggests: cdrecord
Filename: pool/main/g/gramofile/gramofile_1.6-3_i386.deb
Size: 89814
MD5sum: 90dd71e6bc8ad3beedd1489eb5af1371
 GramoFile enables you to record audio from (for example) gramophone
 records, process the signal and listen to the results. Because sound
 files in .WAV-format are used, it is possible to exchange the files
 with many other programs. Cdrecord(1) can burn CD-Recordables of these,
 so you can make CDs with the music of your favorite records.  The user
 interface of GramoFile has a windows-like look-and-feel, making it
 fairly easy to use.

On Fri, 9 Nov 2001, Marcus Vinicius wrote:
>   Ai eu uso o sound recorder, pelo menos você cai conseguir gravar da
> fita/vinil pra hd.

                    Linux User #50500    `-
Prof.Adjunto - Instituto de Física   ----Debian-
Universidade Federal Fluminense      Alpha/K6/K7