Re: About number only login names?

Leonardo Ruoso writes:
> why can't i add users with number only login names? I want to create
> accounts as people is indexed in the main dbs.

Escreva em português, por favor.

Da página de manual do adduser(8):

 --force-badname
              2By  default,  user and group names are required to
              consist of a lowercase letter followed by  zero  or
              more  lowercase  letters  or  numbers.  This option
              forces adduser and addgroup to be more lenient.

Mas nomes de usuário com apenas números continuam sendo "badnames".  Eu
não sei te dar um motivo, mas eu não usaria. :-)

bye
    Rafael Caetano <rcaetano@linux.ime.usp.br>