BachoTeX-2012.

Dnia 25 Lutego 2012, 12:21 am, So, kzubik@netglob.com.pl napisał(a):
> Witam.
> Od dzis mozna juz zglaszac prezentacje. Apel o wystapienia
> pod http://www.gust.org.pl/bachotex/2012-pl/cfp
> Termminy zgloszen. Streszczenia do 28 marca.
> Prezentacje i referaty do 11 kwietnia.
>
> Tegoroczny temat przewodni Dwadzieścia lat później.
Witam.
Uzupelniajac dolaczam ponizsza wiadomosc.

Temat:   	[gust-l] BachoTeX 2012: Referaty (otwarta rejestracja)
Od:   	"Jerzy Ludwichowski" <Jerzy.Ludwichowski@uni.torun.pl>
Data:   	25 Lutego 2012, 12:12 am, So
Do:   	Polska Grupa Użytkowników Systemu TeX - GUST <gust-l@man.torun.pl>

BachoTeX 2012: Apel o wystąpienia

Dwadzieścia lat później (http://gust.org.pl/bachotex/2012-pl)
=======================
Rok 2012 jest rokiem świętowania przez GUST jego dwudziestolecia
i, niecałkiem przypadkowo, dwudziestego BachoTeXa. Bardzo wiele się
zdarzyło na przełomach stulecia i tysiąclecia od czasu założenia
GUSTu i pierwszego BachoTeXa w 1993 roku, w technologiach
informatycznych a tym samym w świecie TeXa i oprogramowania z nim
współpracującego.

Świat się zmienił a wraz z nim TeXowcy. Ale czy naprawdę się
zmienili? Tak wielu z nich przyjeżdżało na konferencje do Bachotka &#8211;
czyż nie byłoby miło spotkać się znowu z nimi, dowiedzieć się, jak
się mają i co porabiają? Oczywiście byłoby &#8211; postawiliśmy więc sobie
dwa zadania na tegoroczny BachoTeX:

   * po pierwsze &#8211; TeXowy i wokół-TeXowy &#8222;chlebek z
masełkiem&#8221;, czyli
     normalna praca konferencyjna;
   * po drugie, ostatnie, ale nie mniej ważne &#8211; spowodować, aby tak
     wielu jak to tylko możliwe uczestników poprzednich konferencji
     pojawiło się na tym spotkaniu klasowym (to nie znaczy, że nowi
     uczestnicy nie są mile widziani...).

To bardzo poważna prośba: pomóżcie rozpropagować tę wiadomość wśród
Waszych przyjaciół i znajomych, którzy kiedykolwiek uczestniczyli
w naszej konferencji.

W związku z jubileuszem planujemy małą, specjalną sesję i wydzielony
kącik poświęcone historii konferencji &#8211; jakieś pomysły? Gadżety,
fotografie, wspominki, anegdoty, prezentacje, nagrania, cokolwiek...
Warto też zastanowić się, dlaczego ciągle jeszcze jesteśmy
i działamy &#8211; potrzebna diagnoza!

Artykuły i wystąpienia
======================
Jeśli chodzi o podstawową zawartość konferencji, oczekujemy
&#8222;normalnej mieszanki&#8221; prezentacji dotyczących TeXa, Metaposta,
ConTeXta, LaTeXa i przyjaciół (pamiętajmy o fontach). Chcemy
podtrzymać najnowszy trend BachoTeXowy, w ramach którego staramy
się integrować programistów i projektantów systemów
typograficznych, typografów i innych użytkowników takich
systemów. Tradycyjnie zachęcamy do nadsyłania &#8222;pereł&#8221; TeXowych -
p. poniżej.

Normalnym kanałem zgłaszania propozycji jest ich wysłanie pocztą
elektroniczną do komitetu programowego, ale zanim pospieszycie do
klawiatury &#8211; zapoznajcie się ze wskazówkami dla autorów
(http://gust.org.pl/bachotex/2012-pl/submissions).

Warsztaty i tutoriale
=====================
Zachęcamy również do proponowania warsztatów oraz prezentacji
o  charakterze tutoriali i wprowadzeń. Mile widziane są też
sugestie dotyczące tutoriali prowadzonych przez osobę inną niż
zgłaszająca pomysł.

Sesje posterowe
===============
Wszyscy uczestnicy będą mieli możliwość pokazania swoich prac
TeXowych i typograficznych w postaci posterów &#8211; zadbamy
o przestrzeń do ich wystawienia.

Perły
=====
Nie obędzie się bez sesji prezentującej &#8222;Perły programowania
w TeXu&#8221;. Bliższe szczegóły oraz archiwum już zgromadzonych pereł:
http://gust.org.pl/projects/pearls.

Klinika TeXowa
==============
Mamy nadzieję, że bardziej zaawansowani TeXowcy pomogą zespołowi
&#8222;Kliniki TeXowej&#8221;, dowodzonemu przez Joasię Ryćko, przyczyniając
się do włączenia początkujących do naszego środowiska. Bardzo
chcemy kontynuować tę inicjatywę.

Terminy i adresy
================
Termin składania propozycji wystąpień (streszczeń) upływa 28
marca, a nadsyłania ostatecznych prezentacji, które będą
umieszczone w materiałach konferencyjnych  &#8211; 11 kwietnia.

Propozycje prosimy nadsyłać pocztą elektroniczną do Komitetu
Programowego: prog-2012 at gust dot org dot pl. Przewodniczącym
Komitetu jest Bogusław Jackowski (b underscore jackowski at gust
dot org dot pl).

Jerzy Ludwichowski
(za Komitet Organizacyjny)

Ponadto zalozylem wydarzenie na Facebooku pod
http://www.facebook.com/events/112388162206852/
oraz Bachotek dodalem do witryny konferencyjnej
pod http://wpolsce.it

Open Source jest dziś największym i najważniejszym nurtem w sektorze IT -
albo dasz się ponieść na fali, albo utoniesz próbując płynąć pod prąd...
--
Konczac Pozdrawiam. Krzysztof.
Registered Linux User: 253243