  From: Lech Pankowski
  To: debian-user-polish@lists.debian.org
  Sent: Thursday, July 21, 2011 8:14 AM
  Subject: Apache i VirtualHost

  Kłaniam się.
  Piszę w sprawie prawdopodobnie banalnej, tak że zaczynam od przeprosin.
  Nie mogę sobie poradzić z konfiguracją Apache, aby serwował 2 strony: jedną oficjalnie i drugą prywatnie.
  Oprócz tego chcę uruchomić stronę testową, znajdującą się na serwerze w /var/www/m1. To oczywiście nie będzie miało żadnego oddzielnego wpisu w DNS-ie, natomiast chciałbym widzieć to w przeglądarce np. po http://<IP_serwera>/m1.
  W miejscach <serwer>, <domena>, <IP_serwera> są rzeczywiste wartości.

  Jeśli w konfiguracji Apache umieszczę
    DocumentRoot /var/www/main
  to działa strona 'oficjalna', ale oczywiście nie znajduje testowej.

  Próbowałem ustawić
    DocumentRoot /var/www
    Alias /main "/var/www/main/"        - nie znajduje strony 'oficjalnej'

  Próbowałem zdefiniować nowy VirtualHost:

    NameVirtualHost <IP_serwera>
    <VirtualHost *:80>
    DocumentRoot /var/www/main
    </VirtualHost>

    <VirtualHost <IP_serwera>>
    DocumentRoot /var/www/m1
    </VirtualHost>            - też nie znajduje strony 'oficjalnej'

  No i pytanie: jak to można zrobić?

  Z podziękowaniem za wszystkie sugestie,
  L. Pańkowski