Klika pytań nt. systemu DNS

Witam,
Przeczytałem parę publikacji nt. DNS i udało mi się postawić BIND9. Mam parę pytań na które nie udało mi się znaleźć na necie odpowiedzi:
1. Co to jest ten cały rndc? Było na necie na ten temat troche stron, jednak na każdej pisało że to następca ndc i że służy do zarządzania BINDEM. Zauwarzyłem że tworzy jakiś klucz.
2. Jaki jest format zapytania/odpowiedzi DNS?
3. Na angielskiej Wikipedii było napisane że EDNS rozszerza wielkości niektórych parametrów DNS i że jest wykorzystywany do transferu stref. O jakie konkretnie parametry chodzi?
4. Jak konfiguruje się DNSSEC i jak on działa?
5. Gdy tworzę plik strefy to po rekordzie SOA wpisuje wszystkie serwery NS dla strefy. Czy mam tam wpisać równierz serwer który właśnie konfiguruje (master), czy tylko slavey?

Aleksander Kurczyk