Re: APC Back-UPS RS 1500, daemon apcupsd

On 05.04.2011 23:10, Norbert Kiszka wrote:

"PS2. Już chyba śpię... teraz dopiero zauważyłem, że napięcie na aku masz
dramatycznie niskie więc lepiej nie odłączaj go teraz. Za kilka godzin
napięcie powinno być prawie full. Jeśli nie, to by wskazywało by na
upływność."

Hehe, faktycznie już śpisz :) UPS nie ma rozładowanej baterii, on jej jakby nie widzi (przeda awarią była naładowana w 100%).
Typ akumulatorów sprawdzę, jak go wymontuję.
Czyli poniżej 60%. Dla pewności, radzę zmierzyć pojemność akumulatorów i
czy jest jakaś większa różnica napięcia między nimi (najlepiej jak są
naładowane i obciążone). Jak nie masz pod ręką miernika pojemności to
można obciążyć UPS-a zwykłą żarówką, doliczyć sprawność tego konkretnego
zasilacza i obliczyć pojemność z czasu w jakim żarówka była zasilana.
Mam na miejscu profesjonalny multimetr jeśli to coś pomoże. Podłączonych do UPSa jest kilka urządzeń m.in. serwer, 2 modemy, 2 switche 24-porty, no takie kurczę konkretne urządzenia, których wyłączenie spowoduje co najmniej rozgoryczenie użytkowników ;) Zatem czekam na planowaną przerwę, która ma nastąpić za 1 dzień.

BTW. UPS-y firm APC i Ever (to drugie to niby chińszczyzna ale o dziwo
dają radę) nie lubią się psuć, jak już to zimne luty albo przebicie po
zwarciu na wyjściu - to ostatnie dotyczy się raczej tylko Evera.
Już raz padła RS'ka od APC, 800VA, bezustannie przełączała się na baterię na ułamek sekundy i z powrotem na zasilanie z sieci, nawet na nowej baterii. Takie "pyknięcie" co kilka sekund, uszkodzona jest elektronika.
PS. Zapomniałem, że nie możesz go teraz odłączyć. Zmierz spadek napięcia
po odłączeniu sieci na chwilę.
Jak to zrobię to całkiem się wyłączy (baterii nie widzi) a wraz z nim wszystko inne..
Na przyszłość na takie wypadki polecam mostki
Graetza (zdecydowana większość zasilaczy ATX może działać na prądzie
stałym - same w sobie mają mostek) i co najmniej dwa ups-y. No i nie
zapomnij o różnicy między tymi dwoma, tak jak wspominałem.
Nie jestem elektronikiem (już żałuję), więc jak coś takiego wygląda? Możesz podać jakieś źródło?

Dzięki za odpowiedzi :)