samba + ocfs2 + atime ?

Witam,
  dziękuję za kiedysiejsze podpowiedzi w temacie
'2 hardware - 1 logika', udało mi się taki system uruchomić
(active/passive) i zachowuje się to fajnie, wyszedł jeden temat:

magazyn plików ma system plików ocfs2, jest zamontowany na hoście.
są też ve z openvz, i jeden z nich obsługuje sambę, ma on mount -o
bind katalogu który jest odostępniany
inny wirtual mający też podmontowany ten katalog sprawdza atime
plików, i odpowiednio reaguje, kiedy ktoś ruszy plik - zasadniczo
pliki są ruszane poprzez sambę

we wcześniejszej wersji wszystko chodziło pod jedym kernelem (lenny)
na ext3 i atime ustawiał się prawidłowo przy otwarciu plików

w 'clustrowej':) konfiguracji jednak teraz wyszło, że jeśli w smb.conf
jest 'use sendfile = true', to plikom które są otwierane przez sambę
nie jest aktualizowane atime.
ocfs2 jest zamontowany z atime, i jeśli otwieram plik czymkolwiek spod
shella, np na wirtualu z sambą to atime się aktualizuje prawidłowo.

kernel i reszta rzeczy jeszcze w wersji ostatniego lennego

pytanie moje - czy to jest normalne czy trzeba by zrobić bugreport ?

--
Pozdrawia Marek