Zimowisko Linuxowe w Pucku.

> Witam.
> Dodam jeszcze, ze witryna Zimowiska znajduje sie
> pod http://zimowisko.linux.gda.pl   i moje zdjecia z minionego Zimowiska
> pod http://www.kzubik.cba.pl/zimowisko-11-1.html
> Tutaj takze znajduja sie linki do filmow Mateusza, i moich i materialow
> konferencyjnych.
Witam.
Mozna sie juz rejestrowac
pod http://zimowisko.linux.gda.pl. Koszt 160 zl. do 30 XII i
 o 15 zl. drozej do 6 I.
Uwaga nowa lokalizacja. Powiatowe Centrum Kształcenia Ustawicznego, Puck
Linki pod http://www.cku-puck.edu.pl i
pod http://cku-puck.edu.pl/?baza-noclegowa,4
Adres.
Powiatowe Centrum Kształcenia Ustawicznego
Kolejowa 7, 84-100 Puck, Polska

Agenda
2012-01-13
18:00 	kolacja
19:00 	Klaster dla aplikacji webowych
Radosław Pieczonka

Jak postawic, na co warto zwrocic uwage etc.

Keepalived, replikacja MySQL (dual-master), replikacja plikow itd.
Przy okazji o czym pamietac jak sie pisze aplikacje na takie srodowisko
20:00 	HAproxy - czyli jak pozowlic adminowi spac w nocy
maciej milaszewski

Haproxy - jak mówi dokumentacja jest reverse proxy. Opowiem i pokaże z
czym to się je. Pokaże budowę "klastra" www i poczty opartego o haproxy
oraz jak wykorzystać go innym celu.

2012-01-14
09:00 	śniadanie
10:00 	Zbrojne ramię open source - dobra, ale mocna strona mocy
Rafał Malujda

Według Gartnera, "możesz spróbować uniknąć open source, ale chyba łatwiej
zrezygnować z IT w ogóle" - jest to efekt wieloletnich działań
społeczności, którą coraz mocniej interesuje się biznes. By społeczność
mogła działać i realizować swoje cele, a przy okazji w bezpieczny sposób
współpracować z biznesem, istotną rolę odgrywają firmy opierające swoją
działalność na modelu open source i prawnicy, którzy wspierają działania
społeczności.
11:00 	Wolne i otwarte oprogramowanie pod parasolem
Michał Smereczyński

Prezentacja opowiadająca o organizacjach parasolowych, które swoją opieką
obejmują projekty związane z ruchem wolnego i otwartego oprogramowania.
Nie będzie opowiadania o Apache Foundation i Mozilla Foundation - mowa
będzie o naszym rodzimym podwórku i sprawach ważnych dla opiekunów
projektów, którzy będą obecni na sali. Wsparcie prawne, infrastrukturalne,
biznesowe, finansowe - wszystko, co może być przeszkodą dla rozwoju
projektu FLOSSowego w pigułce.
12:00 	Linux w biznesie - nowe wyzwania.
Adam Jurkiewicz

Rok temu opowiadałem, na ile Linux potrafi dać wartość dodaną dla
prowadzenia firmy. Teraz chcę to trochę rozwinąć, nowe wyzwania, jakie
pojawiają się przed firmami, wymagają nowych rozwiązań. Sam Linux też się
zmienia. Pokażę, jak Ubuntu zmienia się (Unity itp), jak można
wykorzystywać je dla celów biznesowych. Opowiem o kilku ciekawych
aplikacjach, które pojawiły się dla biznesu w ostatnim czasie właśnie w
wydaniach: natywnie dla Linuksa.
13:00 	NoSQL. Po co nam baza danych bez SQL?
Mikołaj Sochacki

Kiedy i dlaczego warto wykorzystać bazy NoSQL. Przegląd
najpopularniejszych rozwiązań tego typu. Przyjrzenie się w szczególności:
MongoDB (JSON), Redis (klucz-wartość), HBase (Big Table), DB4o
(obiektowa).
14:00 	obiad
15:00 	Zarządzanie projektem - Trac
Marcin Stępnicki

Prezentacja możliwości jednego z najlepszych otwartych systemów
zarządzania projektami informatycznymi.
16:00 	LVM - teoria i praktyka
Zbigniew Jarosik

W kilku słowach i przykładach, dlaczego warto używać LVM-a w domu i
zagrodzie. Przegląd ficzerów i problemów, kilka killer-przykładów.
17:00 	Hello, Android (Market)
Michał Kowalczuk

Podczas prezentacji postaram się pokazać, jak napisać i opublikować prostą
aplikację na Androida.
18:00 	kolacja
19:00 	Wdorżenie IPV6 w małym ISP
Michał Zubryk

Opis wdrożenia IPv6 w małym przedsiębiorstwie telekomunikacyjnym.

Na przykładzie projektu DIBBLER. Wraz z przykładami po stronie serwera i
klienta.
Napotkanie problemy i ułatwienia przy wdrażaniu technologi przyszłości ;-)
Refleksje nad przyszłością IPV6 i szybkością jego wdrażania.
Problemy sprzętu klienckiego ;/

20:00 	LTSP w praktyce
Tomasz Gorny

Podzielę się moimi doświadczeniami.

2012-01-15
09:00 	śniadanie
10:00 	Pingwin w Enterprise Access Control
Tomasz Torcz

Przedstawienie w jaki sposób wykorzystywany jest Linux w systemie kontroli
dostępu klasy Enterprise.
11:00 	Filozofia linuksowa w praktyce.
Dariusz Puchalak

Co to znaczy filozofia linuksowa w praktyce.
Czyli trochę małych narzędzi, które pozwolają nam na co dzień zrobić
niecodzienne rzeczy umilające codzienną pracę/zabawę.

Pokaz na żywo dlaczego warto myśleć podczas użytkowania komputera i
dlaczego rozwijając swoją wiedzę z linuksa zaczynamy robić
rzeczy o których wcześniej powiedzielibyśmy, że są niemożliwe.

Z założenia poziom będzie mocno zróżnicowany (w zależności od narzędzia)
od poziomu dla początkujących po zaawansowanych.
Celem jest aby każdy znalazł od razu coś przydatnego dla siebie.
Jednocześnie pokażę, że "old way of doing things" popłaca jak
chcemy uzyskać więcej niż przewidział twórca.
A wiedzą którą zdobywamy pozwala wykorzystać ją w kreatywny sposób z
innymi narzędziami.

12:00 	Systemy plików XFS, ZFS i BtrFS
Zbigniew Jarosik

Jeszcze bez jakiegoś konkretnego pomysłu, ale ogólnie opis ficzerów i
razem z bieżącym porównywaniem funkcjonalności - na bazie starej
prezentacji o XFS.
13:00 	Statyczna analiza kodu źródłowego
Marcin Stępnicki

Oprogramowanie FLOSS w służbie jakości tworzonego kodu.
14:00 	obiad
15:00 	Upiększanie XML-a
Ryszard Kubiak

Opowiem o tym, jak można upiększać wygląd dokumentów
XML za pomocą tak zwanego pretty-printingu. Takie upiększanie
pomaga twórcom XML-owej dokumentacji oprogramowania,
na przykład Linuksowego. Przedstawię własne rozwiązanie
w języku Scala.

Open Source jest dziś największym i najważniejszym nurtem w sektorze IT -
albo dasz się ponieść na fali, albo utoniesz próbując płynąć pod prąd...
--
Konczac Pozdrawiam. Krzysztof.
Registered Linux User: 253243