Re: Bramka VoIP na Debianie

Witam,

TTG> czy ktoś już przerabiał ten temat tj. stawianie bramki VoIP w sieci LAN.
TTG> Założenie jest takie: router na Debianie ma pełnić funkcje serwera VoIP
TTG> dla stanowisk w obrębie jednej lokalizacji.
TTG> Widzę, że jest coś takiego: Asterisk..
TTG> How-to jest tutaj:
TTG> http://www.voip-info.org/tiki-index.php?page=Asterisk+Linux+Debian
TTG> Oczywiście telekonferencje mile wskazane.
TTG> Jednakże nie wiem jaki software lub model telefonu stacjonarnego dla
TTG> końcówek byłby dobry do tego rozwiązania.
TTG> Fajnie by było gdyby dało się jeszcze numery wewnętrzne podłączyć przez
> [...]

wiele nie pomogę poza potwierdzeniem, że faktycznie na asterisku coś
bardzo podobnego niedawno widziałem (niestety ja nigdy nie
przerabiałem instalacji serwera voip)
tzn debian+asterisk, karta nazywana przez człowieka robiącego to
'digium' i jakaś centralka z telefonami komórkowymi do routowania
rozmów z linii wewnętrznych na zewnątrz (centralka była firmowana
'asterisk', logo takie jak google w grafice zwracają)
nie wiem jak z pożenieniem wielu linii analogowych, bo telefony
właśnie ip mają być, ale modeli konkretnych ja też nie jestem w stanie
polecić. dla własnych celów od prawie 2 lat najtańszy chiński działa w
porządku

--
Pozdrawia Marek