samba nie chce się uruchomić (a dokładnie smbd)

Witam!

Mam zainstalowany system 4.o Etch na karcie Compact Flash (z tego względu partycja systemowa ustawiona jest tylko do odczytu), na podobnym urządzeniu i wykorzystując tą samą metodę instalacji jak w odnośniku:
http://kristof.vanhertum.be/?p=3
wszystko jest dobrze, ale samba przewraca się zaraz po wstaniu a dokładnie demon smbd:

smbd.log

[2010/06/25 18:55:52, 0] passdb/secrets.c:secrets_init(66)
 Failed to open /var/lib/samba/secrets.tdb
[2010/06/25 18:55:52, 0] passdb/secrets.c:secrets_init(66)
 Failed to open /var/lib/samba/secrets.tdb
[2010/06/25 18:55:52, 0] smbd/server.c:main(928)
 ERROR: smbd can not open secrets.tdb

w smb.conf jest ustawione:
passdb backend = smbpasswd

także teoretycznie nie powinno być problemu
a jednak samba zagląda do plików .tdb i chce otworzyć jeden z nich do zapisu i sie wykłada bo jak wspomniałem root fileststem jest tylko do odczytu

czemu tak się dzieje i jak temu zaradzić, czy pozostaje podmontowanie lokalizacji plików .tdb na jakiś dodatkowy system plików z możliwością zapisu (RW)?

Szukasz pracy? Zobacz ciekawe oferty w Twoim miescie
Sprawdz >>> http://linkint.pl/f2725