Re: VPN / inne podsieci i nazwy DNS

On Wednesday, 2 of June 2010, TENEG - Tomasz Gołębiewski wrote:
> Witam,
>
> skonfigurowałem OpenVPN. Wszystko działa pięknie, ale chciałbym też móc
> widzieć nazwy komputerów w postaci DNS przez link VPN.
> Czy muszę konfigurować /etc/hosts wpisując każdy host, czy można do tego
> celu użyć np. Bind'a?

1. Zostaw ten apostrof.
2. Żeby móc rozwiązywać nazwy, musisz mieć te nazwy gdzieś wpisane. Gdzie, to
zależy od Twojej konfiguracji. Możesz sobie wszystko wpisywać w /etc/hosts,
możesz mieć swój serwer DNS, możesz inaczej. Jak chcesz.

> VPN jest na podsieci 10.x.x.x
> Hosty są na podsieci 192.168.x.x
>
> Ten sam problem dotyczy np. dodawania kolejnych podsieci. Gdy dodam
> podsieć 10.1.0.0 (ip route add...) to co prawda mogę pinować z niej
> hosty, ale nie mogę po nazwie DNS.

A dlaczego miałbyś móc? Routing to jedno, rozwiązywanie nazw to drugie.

> Nie wiem w jaki sposób skonfigurować BIND/WINS do takiego zastosowania.
> Czy ktoś mógłby naprowadzić mnie na dobre źródło?

Pytanie podstawowe - czy wiesz jak działa DNS?
Pytanie pomocnicze - co tak naprawdę chciałbyś zrobić? Jakie nazwy chciałbyś
rozwiązywać? Skąd chciałbyś wiedzieć jak rozwiązują się nazwy (kto ma mieć tę
informację i jak miałby ją przekazać)?

--
[  Kruk@epsilon.eu.org   ]