[OT] Zlot Programistow i Entuzjastow Jezyka PHP. Jodlowy Dwor w Gorach Swietokrzyskich.

Krzysztof Zubik pisze:
> [...]
One juz zakonczone.

Dokladna agenda.
piatek, 21.05.2010r.
Zakwaterowanie, otwarcie konferencji
16:30    Grzechy główne programistów (nie tylko PHP)
             Robert "BoBsoN" Partyka
Rzecz o sprawach gryzących sumienie niejednego programisty. Zaniedbaniach, braku przewidywania i lenistwie, błędach projektowych oraz niebezpiecznych nawykach, które mogą utrudniać pracę, zaprowadzić projekt w ślepą uliczkę a nawet doprowadzić do poważnych problemów (np. z GIODO). Także o tym, że maniakalne wyznawanie OOP to ciemna strona mocy :)
17:30    Open Power Template
            Tomasz "Zyx" Jędrzejewski
Prelekcja składać się będzie z dwóch części. Pierwsza poświęcona będzie problematyce systemów szablonów jako bibliotek budzących wiele kontrowersji. Odpowiemy sobie na pytania, czym te biblioteki naprawdę są, jaki mają potencjał oraz jakie mity o nich pokutują na ich temat nawet wśród dobrych programistów. W drugiej części skupimy się w całości na systemie szablonów Open Power Template, pokazując jego główne założenia, filozofię, najciekawsze rozwiązania oraz przyszłość tego ambitnego projektu. Prelekcja będzie ilustrowana praktycznymi przykładami oraz spostrzeżeniami zgromadzonymi w trakcie wielu lat badania i projektowania tego typu systemów.
19:00    kolacja
20:00    lightning-talks

sobota, 22.05.2010 r.
09:00    śniadanie
10:00    Systemy cache'owania danych w PHP
             Przemysław "eRIZ" Pawliczuk
W nieco bardziej zaawansowanych aplikacjach internetowych, wąskim gardłem jest coraz częściej dostęp do danych – czy to poprzez bazy, czy komunikację z zewnętrznymi procesami. W prezentacji omówię dostępne w PHP systemy buforowania wraz z najprostszymi przykładami użycia.
11:00    GIT - rozproszony system kontroli wersji
            Piotr Macuk
Git ma ciekawą historię i znanego autora. To projekt, który powstał w ekspresowym tempie i zdeklasował rywali. Jest to rozproszony system kontroli wersji, używany przy rozwijaniu jądra Linuksa.
12:00    PHP i Microsoft - kto się lubi, ten się czubi
            Michał Żyliński
Ja mówię, wy ziewacie – mam szczerą nadzieję, że nie skończy się to typową prezentacją sponsora. Postaram się pokazać gdzie w środku Microsoft spotkać można open source, przedstawić z grubsza aktualne projekty dotyczące bezpośrednio lub pośrednio PHP oraz zachęcić do (spontanicznych) pytań i dyskusji. Taka okazja nie zdarza się w końcu zbyt często!
13:00    obiad
14:30 Silverlight i PHP - jak budować interfejs nowoczesnych aplikacji internetowych?
            Michał Żyliński
Projektujesz serwisy lub aplikacje internetowe i czujesz, że popadasz w rutynę? Zobacz, co może zaoferować Silverlight, ninja i czarny koń technologii RIA.
15:30    PHP i memcached, zaawansowane przypadki użycia
            Mariusz Gil
Memcached to podstawowy element architektury aplikacji webowych o znacznym wolumenie ruchu. Choć typowe wdrożenie tego silnika ogranicza się wykorzystania podstawowych funkcjonalności (np. set/get w obrębie jednej instancji memcached), to tematyka łączenia aplikacji PHP z memcached jest o wiele bardziej rozległa. Strategie cache'owania danych w memcached, komunikacja z klastrem jego instancji i metody zmniejszania obciążenia warstwy sieciowej, przeciwdziałanie dog-pile effect, slab klasy i chunki i ich wpływ na optymalizację wykorzystywanej pamięci operacyjnej, różnice i wynikające z nich możliwości pomiędzy modułami klienckimi w PHP, rozwiązania alternatywne dla memcached – to tylko część zagadnień jaki zostaną przedstawione w prezentacji.
16:30    Konstruowanie umów z nabywcami aplikacji sieciowych
            Krzysztof Siewicz
Referat poświęcony zostanie wyjaśnieniu podstawowych kwestii prawnych pojawiających się przy konstruowaniu umów dotyczących tworzenia aplikacji sieciowych oraz obrotu prawami związanymi z tymi aplikacjami. Omówione zostaną przepisy prawa autorskiego, ustawy o ochronie baz danych, a także wybrane przepisy kodeksu cywilnego. W miarę możliwości czasowych, poruszona zostanie również tematyka ochrony danych osobowych oraz świadczenia usług drogą elektroniczną. Referat ma na celu przedstawienie praktycznych wskazówek dotyczących konstruowania umów z punktu widzenia twórcy aplikacji (zleceniobiorcy).
18:00    Ochrona witryny przed spamem
            Wojciech Kocjan
Podczas prelekcji zaprezentuję metody zabezpieczania formularzy, for dyskusyjnych i komentarzy przed robotami spamerskimi. Będzie nieco o charakterystyce i celach ich działania, oraz o tym, jak działają przypadki z życia wzięte. Przedstawię przegląd rozwiązań, które blokują spam, a także kilku technik, które można zastosować.
19:00    kolacja

niedziela, 23.05.2010 r.
09:00    śniadanie
10:00    Wprowadzenie do implementacji architektur plug-in w PHP
             Damian Tylczyński
Aktualne serwisy internetowe coraz częściej przypominają rozbudowane aplikacje, tworzone w dużych zespołach programistów z myślą o długofalowym rozwoju. Opowiem jak okiełznać pokaźne bazy kodu i umożliwić elastyczną rozbudowę aplikacji dzięki architekturom typu plug-in.
11:00    Drupal Application Framework - metoda na aplikację sieciową
            Jan Koprowski
Prezentacja ma na celu przedstawienie Drupala jako środowiska developerskiego będącego często bezdyskusyjną alternatywą dla typowych frameworków PHP, dla większości powstających dzisiaj projektów. Będzie to proste „case study”, w którym postaram się wykazać, iż czas tworzenia typowej aplikacji webowej z użyciem Drupala jest znacznie krótszy od tworzenia tej samej aplikacji z użyciem frameworka. 12:00 SOAP jako mechanizm zdalnego wywołania procedur, integracja SOAP z CakePHP
            Artur Siążnik
CakePHP jest jednym z najpopularniejszych obecnie dostępnych frameworków dla PHP. Wykorzystanie mechanizmów zaimplementowanych w CakePHP ułatwia programiście pracę, przejmując na siebie większość uciążliwych obowiązków. Dzięki temu projektant skupia się na tym co ma zrobić, a nie jak. Obecnie wiele serwisów i narzędzi internetowych udostępnia swoją funkcjonalność dla aplikacji trzecich, w większości przypadków, dzieje się to poprzez protokół SOAP. Swoje SOAP API udostępnia między innymi Microsoft, umożliwiając zdalne otrzymanie wyników z wyszukiwarki Bing, PayPal, pozwalając na integracje własnej aplikacji z serwisem PayPal czy NCBI (National Center for Biotechnology Information), dzięki któremu mamy dostęp do największej na świecie bazy danych biotechnologicznych i medycznych. Niniejsza prezentacja przedstawi sposób na optymalną integrację protokołu SOAP z potężnym narzędziem jakim jest CakePHP, poszerzając funkcjonalność wbudowanej architektury MVC.
13:00    opcjonalny obiad

Witam.
PHPCon juz niedlugo.
Proponuje nastepujaca podroz z Trojmiasta.

Wyjazd. 20 maja. Czwartek.

Gdansk-Glowny godz. 21 : 10 -- Kielce godz. 8 : 18.
TLK 85202 (rel. Kolobrzeg -- Krakow.) Bilet norm. kl.2 w jedna strone 63 zl.

Kielce godz. 12 -- Nowa Slupia-Jodlowy Dwor godz. 12 : 52
PKS-Kielce

Powrot. 23 maja. Niedziela.

Jodlowy Dwor godz 13 : 53 -- Kielce godz. 14 : 45
PKS Kielce.

Kielce godz. 19 : 36 -- Gdansk-Glowny godz.8 : 02
TLK. 38202.

Ja jak zwykle postaram sie byc jak najblizej poczatku pociagu
(od Bydgoszczy bedzie jego koniec- zmiana kierunku ruchu.) i
obok siebie miec Pingwinka. Kto mialby ochote dolaczyc do podrozy?

Open Source jest dziś największym i najważniejszym nurtem w sektorze IT - albo dasz się ponieść na fali, albo utoniesz próbując płynąć pod prąd..
--
Konczac Pozdrawiam. Krzysztof.
Registered Linux User: 253243