Re: Debian jako serwer PPTP.

W dniu 4 kwietnia 2009 12:32 użytkownik Grzegorz Gnieciak
<gieniak@gmail.com> napisał:
> gdzie yyyy to rozmiar w bajtach wysyłanego pakietu. Ja pingowałem
> zarówno serwer PPTP jak i komputery w sieci lokalnej. Okazało się, że
> pingi większe niż 1200 bajtów nie przechodziły, mniejsze działały bez
> problemów. Pomogło ustawienie w pptpd-options parametrów:
>
> mtu 1200
> mru 1200

nie pamietam dokladnie ile bajtow z naglowka tcp zabiera pptp ( chyba
4 ? ) ale ta wartosc ktora wpisales jest dosc niska . jesli masz na
prawde stary serwer a ruch dosc duzy, to zmniejszenie wielkosci
pakietów za pomoca mtu i mru sprawi ze bedzie ich wiecej , ergo -
serwer moze byc bardziej obciazony. dla przkladu u mnie w srodowisku
gdzie serwer ma okolo 300 stalych interfejsow ppp, zmiana tej wartosci
o kilka bajtow praktycznie zabija serwer.

jestem zwolennikiem tego aby wiedziec czemu cos sie robi tak a nie
inaczej, wiec mysle ze wartosc mtu i mru powinna byc w twoim przypadku
minimum 1460 a maximum 1496  (ciagle nie pamietam ile bajtow naglowka
zabiera enkapsulacja pptp) .

pozdr.

--
Wojciech Ziniewicz