Komunikat w konsoli: Initializing XFRM netlink socket

Witam,

Nie wiem co może być przyczyną i jak temu zaradzić. Niestety google mi nie pomógł. Normalnie korzystam ze środowiska graficznego (gnome) i nie zauważam tej przypadłości, ale od czasu do czasu potrzebuję skorzystać z konsoli i wtedy nękany jestem astępującym komunikatem, wyskakującym co kilkanaście sekund:

Initializing XFRM netlink socket

O co chodzi? Z tego co wygooglałem ma to związek z IPSec albo z OpenSwan albo z kernelem. Ale jak się tego pozbyć?

Debian Sid, kernel 2.6.25.4 (własna kompilacja, nie z paczki).
Nie wiem, jakie jeszcze informacje mogą być pomocne.

Pozdrawiam,
Michał R. Hoffmann