nat - problem z VPN

Zamienilem ostatnio starego firewalla (Trustixi 3.0) na nowego postawionego na etchu.
Komp ma trzy inter. sieciowe, dziala na nim netfilter + nat.
Wszystko hula z wyjatkiem VPN. Okazalo sie, ze dotychczas dzialajace VPN nie dzialaja.
Sprawdzilem, niezbedne porty 1723 i 47 sa odblokowane. Przy ustawionym logowaniu widac wychodzace pakiety z flaga syn.
Pogrzebalem w googlach, okazalo sie ze mam nie zaladowany modul ip_nat_pptp oraz ip_conntrack_pptp.
Poprawilem i nadal bez zmian. Ustawienie ich przy bootowaniu w /etc/modules tez nic nie zmienilo.
Macie jakies sugestie? Nie bardzo wiem co poszlo nie tak.

pozdr
Waldek