Re: OT: Re: Laptop skrojony pod Debiana - prośba o poradę [długie]

On Tue, Feb 05, 2008 at 04:17:59PM +0100, Wojciech Ziniewicz wrote:

> apt-cache search cpufreq
>
> [...]
> cpudyn - CPU dynamic frequency control for processors with scaling
> cpufreqd - fully configurable daemon for dynamic frequency and voltage scaling
> cpufrequtils - utilities to deal with the cpufreq Linux kernel feature

 W moim przypadku speedstepping działa bardzo ładnie po zainstalowaniu
wyłącznie cpufrequtils. Pozostałe dodają różne warstwy, które trzeba
dokonfigurowywać, kombinować, cudować itp.

 cpufreq-info i cpufreq-set wystarczają w zupełności (no dobra.. mam jeszcze
emifreq-applet ale bardziej po to by wiedzieć co się dzieje niż z potrzeby
przełączania)

> Z modułem centrino_speedstep mam tak ze moj procek (1.83 ghz) dziala
> zawsze tylko na 1 Ghz.. mi to w sumie w ogole ni eprzeszkadza
> (debian), pod suse i kubuntu bylo ok (czyli wachlował od bodajze 1 ghz
> do 1.83 ghz , pod debianem trzeba cos tam konfigurnac..

 centrinoo_speedstep jest "niepolecane" =o)  Przejdź na acpi-cpufreq i
generalnie nie trzeba nic konfigurować (domyślnie chodzi ondemand governor i
bardzo ładnie radzi sobie z przełączaniem między częstotliwościami)

 A skoro już jesteśmy w temacie cpufreq to mam pytanko do tych z was którzy
mają Core2Duo:

 Moglibyście sprawdzić czy /sys/devices/system/cpu/cpu1/cpufreq jest
symlinkiem?

 U mnie -- Debian/Sid amd64 - 2.6.24 -- jest. W efekcie oba rdzenie pracują z
identycznymi częstotliwościami (w przypadku Core2Duo - rdzenie mogą pracować
z różnymi częstotliwościami). To jeszcze mogę przeżyć. Gorzej, że po wyjściu
z suspend-to-ram ten symlink znika i drugi rdzeń pracuje (chyba) przez cały
czas na pełnej prędkości. Wydaje mi się, że to błąd w kernelu ale...
istnieje szansa, że to coś w konfigu kernela =o)

--
Just a friendly Jedi Knight     | I find your lack of faith
Robert Ramiega jedi@plukwa.net  | disturbing