Re: Pytanie o partycje i ich konwersje

Dnia Tue, 11 Dec 2007 07:40:15 +0100
lista6  <lista6@o2.pl> napisał(a):

> Używałem ostatnio zarówno Windowsa i Debiana. W tym czasie na dysku
> zebrało mi się sporo danych tak że ten dysk jest w 1/3 pełen danych
> (filmów, muzyki, dokumentów i zdjęć). Sformatowany jest (niestety)
> jako NTFS. Chciałbym teraz przejść całkowicie na Debiana z
> jednoczesną konwersją partycji tego dysku na ext3 (oczywiście bez
> utraty danych).

Troszkę na uboczu tematu, ale może się przydać.. Jak przenosiłem dane z
windy na debiana (ext3) to przydało mi się :

* dla obsługi ext3 (zapis/odczyt) z windy http://www.fs-driver.org/

* dla obłsugi nfts'a (zapis/odczyt) paczka ntfs-3g. Tutaj miałem małe
zaskoczenie, ponieważ z tego co pamiętam to ta paczka była dostępna w
repo dla sarge'a, a dla etch'a nie ma.. Musiałem zainstalować z
repo lenny(testing) - działa.

--
Damian Ryszka aka Rychu
rychu(at)sileman.net.pl