PHP5 CLI - Fatal error: Call to undefined function mysql_connect()

Cześć,

Podczas uruchamiania skryptów z linii komend jako zwykły użytkownik
pojawiają sie błędy:

$ php -f runme.php
Fatal error: Call to undefined function mysql_connect()

Wykonanie tego samego jako root przechodzi bez bledu. Ewentualnie
uruchomienie z poziomu przegladarki www również działa.
Wiem gdzie jest problem tylko nie wiem jak sobie z nim poradzić:

#jako zwykły użytkownik - BRAK mysql
$php -m
json
libxml
mbstring
mime_magic
ncurses

# jako root - JEST mysql
# php -m
json
libxml
mbstring
mime_magic
mysql
mysqli
ncurses

Zainstalowane php5-cli

W /etc/php5/cli/php.ini zakomentowane ;extension=mysql.so ponieważ po
od komentowaniu dalej nie działa oraz pojawia sie dodatkowy komunikat
przy uruchamianiu jako root:

PHP Warning:  Module 'mysql' already loaded in Unknown on line 0

Wiec zakomentowalem. Dodam jeszcze ze w /etc/php5/apache2/php.ini
również mam zakomentowane ;extension=mysql.so a z poziomu przeglądarki
można łączyć sie do bazy.

PHP 5.2.0-8+etch7 (cli) (built: Jul  2 2007 21:46:15)
Copyright (c) 1997-2006 The PHP Group
Zend Engine v2.2.0, Copyright (c) 1998-2006 Zend Technologies

Jeśli ktoś może to bardzo proszę o pomoc, dzięki.