Re: rssh - katalog domowy

pytam bo szukam innego rozwiazania niz chroot, do chroota sie doczytalem bo jest przeciez osobne info w pliku CHROOT.gz w /usr/share/doc/rsshd/ co trudno nie zauwazyc ;).

A szukam innego rozwiazania bo, u hostera gdzie poprzez sftp laduje mnie do mojego domowego katalogu i wyzej nie pusza mam tez php,w php stworzylem sobie cos ala shell wiec moge grzebac troche po serwerze.

Tam zagladajac w rssh.conf ku mojemu zdziwieniu zobaczylem ze ZADEN chroot nie jest skonfigurowany, jedyna zmiana w konfigu co do domyslnej konfiguracji to odkomentowane allowsftp

Zaczalem szukac konfiguracji sftp, bo pomyslalem ze moze tam jest cos ustawione. Doczytalem sie ze sftp to podsystem openssh, i cala konfiguracja znajduje sie w konfigu sshd_config, lecz ten plik jest 600 wiec nie mam do niego dostepu, a w dokumentacji nie moge nic znalezc co odpowiedzialo by na moje pytanie.

Wiec dalej szukam mozliwosci zamkniecia uzytkownika w swoim domowym katalogu, po polaczeniu poprzez sftp, ale nie chroot robiony dla rssh.

Pozdrawiam
Grzegorz Pastuszko