Klawiatura esperanto

Witam!

Piszę tutaj, bo na ubuntu.pl nie mam odpowiedzi.

Namówiłem znajomego na Linuksa (Ubuntu 7.04), przesiadł się, ale teraz
muszę mu pomóc, bo pisze bezwzrokowo w esperanto i ma nawyki nie pasujące
do dostępnego układu klawiatury. Standardowo znaki esperanto pojawiają się
na nie używanych: np. q, x itd.

Potrzebna jest nam następująca funkcjonalność:

1. wciskamy "c" "h" -> uzyskujemy "c z daszkiem"
czasami jednak potrzebne jest "ch"
wciskamy więc "c" "h" "h" -> uzyskujemy "ch"

2. wciskamy "g" "h" -> uzyskujemy "g z daszkiem"

3. wciskamy "h" "h" -> uzyskujemy "h z daszkiem"

4. wciskamy "j" "h" -> uzyskujemy "j z daszkiem"

5. wciskamy "s" "h" -> uzyskujemy "s z daszkiem"

6. wciskamy "a" "u" -> uzyskujemy "a" i "u z daszkiem"
czasami jednak potrzebne jest "au"
wciskamy więc "a" "u" "h" -> uzyskujemy "au"

7. wciskamy "e" "u" -> uzyskujemy "e" i "u z daszkiem"
czasami jednak potrzebne jest "eu"
wciskamy więc "e" "u" "h" -> uzyskujemy "eu"

To jest sposób wpisywania znaków esperanta dość szeroko rozpowszechniony w
ich środowisku, dziwię się, że nie jest obsługiwany w Linuksie. Tak czy
inaczej proszę o wskazówki jak się do tego zabrać? Dziękuję za każdą radę!

Andrzej